Panasonic vs Bosch összehasonlító teszt

Sziasztok, szeretnénk megosztani tapasztalatainkat a nemrégiben megjelent Panasonic GX, illetve Bosch Smart rendszerrel kapcsolatban, ugyanis kölcsönzőnk bővült ilyen rendszerű kerékpárokkal.

Nem kivesézős mindenre kiterjedő tesztet és véleményt fogtok olvasni. Csak nagy vonalakban a legfőbb különbségekről írok egy rövidet nektek.

A helyszín sokak által ismert Wechsel trails Ausztriában, ezen belül az uphill ösvény, ami felvisz a hegy legtetejére. Hossza durván 40 kilóméter, a szint 1200 méter. Balázs barátommal ketten vágtunk neki, egy KTM kapoho és egy Kellys Theos R30 as társaságában. Súlyban és stílusban Balázzsal közel állunk egymáshoz, ráadásul még cserélgettük is a bringákat. Ami fontos hogy nem használtuk őket ECO módban.
A cél az volt, hogy jól meghajtsuk a két rendszert, ezért végig (EMTB-TURBO, illetve STD-HIGH) fokozatokban nyomtuk.

A kerékpárok:
KTM kapoho: belépő kategóriás felszereltség, 160mm út elöl hátul, Gen4 Bosch Smart rendszer, ami 85 nm-es motort és 750 wh-s akkut rejt. A kerékpár vételára kb 1.9-2.1 millió között mozog.



Kellys Theos R30: szintén belépő kategória. Elöl 150 mm út, hátul 130mm. Panasonic GX ultimate motor, ami 95 nm-es erőt ígér. E mellé párosul egy 720 wh-s akku. A vétel ár 1.8-1.6 milló között van.

A lényeg.
Hatótáv: Mind két kerékpár közel azonosan merült, ugyan a Bosch nagyobb akkuval és gyengébb motorral rendelkezik, azt kell mondjam érdemben a Panasonic nem maradt le, mintha jobban beosztaná a „kis” akkut. Ez szerintünk 1-1 pont eddig.

Erő: Mint azt a számok is sugallják a GX motor a 95 nm-es erejével érezhetően jobban visz, persze nem szabad lebecsülni a Gen4-et, gyönyörűen tol fel a 85 is, de van egy pici különbség, ami vitathatatlan. Itt 1 pont a Panának.

Kidolgozottság: Ezen belül nem motor külleme vagy a burkolatok minősége, vagy a kijelző variálhatósága értendő. A rendszer működésére kell gondolni használat közben.

A Bosch Gen4-es rendszere már jól ismert, régóta fejlesztett dolog, finoman ad és vesz el a rásegítésből függetlenül a kiválasztott fokozattól, szép lapos görbéken mozog.

Ezzel szemben a Panasonic egy kicsit „vadabb”. Ezt a rendszert nem rég dobta piacra a gyártó, ugyan régóta fejlesztik, már vártuk is évek óta. Mind a nyomaték leadás és elvétele is viszonylag hirtelen történik. Ha megtaposod a pedált, erőteljes gyorsulásra számíthatsz de a 25 km/h-ás határ közeledtével számíthatsz rá, hogy úgy el is veszi ahogy adta, kicsit bólogatós érzés, de megszokható.Ezért a Bosch kapja a pontot.

Ezzel vége is a lényegnek, a pontozás alapján a Bosch nyerne, DE nem beszéltünk az ár érték arányról, ami 1 pontot a Panának adna, vagy a rendszerek feljleszthetőségéről, ami a Boschnak kedvez. Szervíz háttérről amiben szintén a Bosch a vezető az összes gyártó előtt. Szóval lenne még miről beszélni, de ezt a tesztet inkább használat és élmény szempontjából közelítettük meg és bizony nem maradt le a Panasonic.